Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

natkarl

wpisy na blogu

Czyżby urażona duma?

Blog:  natkarl
Data dodania: 2016-09-12
wyślij wiadomość

Witajcie kochani :)

Musimy się trochę pożalić/poradzić...

Mianowicie Inwestorstwo po znalezieniu projektu 'Słonecznego' nie miało wątpliości, że to jest to! 

Nie chcieliśmy żadnych zmian, wszystko było świetne :)

Z upływem czasu i wraz z "rośnięciem" domu pojawiać się zaczęły wątpliwości... i tak po wielu dyskusjach, analizach za i przeciw postanowiliśmy że- ZMIENIAMY! 

Rysunek pomocniczy :P
blog budowlany - mojabudowa.pl

Tak więc z najważnieszych:

* zamurowanie okna  w biurze (z boku budynku będzie dostawiony garaż/wiata więc okno niepotrzebne)

* dorobienie drzwi z kotłowni na zewnątrz (w przyszłości wyjście do garażu/wiaty)

* zamiana bramy garażowej na okno takie samo jak w 'pokoju telewizyjnym'

Jak się człowiekowi mogą zmiecić priorytety, marzenia o dużym garazu z pralką i zlewem sa już nieważne. W związku z tym, że mamy dużą rodzinę i wielu znajomych będziemy mieli duży salon- jadalnię :)) Dodatkowy plus tego rozwiązania to możliwość zrobienia schodów na górę i adaptacji poddasza :)

Po przeszukaniu całego internetu wiemy, że planowane przez nas przekształcena to zmiany nieistotne. A wracając do temary posta. Zadzwonilismy do Kierbuda, który stwierdził że nie powinno być z tym problemu. Kazał nam zadzwonić do Pani Projektant, która nanosiła projekt na mapę do pozwolenia na budowę.

Pani projektant: Ja tego robić nie muszę.

Ja: Oczywiście zapłacimy Pani za to. Nie chce Pani nam nanieść tych zmian?

Pani projektant: Nie. Nie chce mi się a tak wgl to mam dużo pracy, do widzenia!

...

No cóż myślę, że Pani projektant obraziła się na nas po tym jak nie chcieliśmy aby była naszym Kierbudem. Powód?? Naniosła nam na mapkę budynek odwrócony w złą sronę przez co pozwolenie na budowę odwlekło się w czasie no i bardzo utrudniony kontakt- była dostępna pod tel. tylko do 16...

I co teraz?? Kto nam może nanieść takie zmiany? 

Pozdrawiamy N&K :)


25Komentarze
zet24  
Data dodania: 2016-09-12 11:43:44
Kierownik. Jest to zmiana nieistotna, w zasadzie obejmująca tylko stolarkę. Dodatkowo nie wywalacie połowy ściany, żeby powiększyć otwór - przeciwnie. Po budowie przygotowując dokumenty do odbioru domu kierownik naniesie zmiany na szkicu, napisze że nieistotne i do widzenia. Powodzenia!
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-13 12:47:36
Wielkie dzięki! W takim razie będziemy cisnąć kierownika (cwaniak odsyłał nas do projektantki) Pozdrawiamy :)
odpowiedz
Odpowiedź do zet24
Data dodania: 2016-09-12 11:58:12
Tak, jak mówi zet24. No i olać Pani Projektant?! :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-13 12:52:23
Oj takiego focha na nas walnęła, że szok :D A nasz Kierbud już się nie wymiga :P
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonagienia
Data dodania: 2016-09-13 13:20:42
Pilnujcie go pilnujcie! i kierownicy to też diabła warci hi hi. Nasz był nasz dlatego, że mieszkał tam gdzie się budujemy, nawet na tej samej ulicy. Mieszkał, bo już chatę sprzedał i się przeprowadził do Poznania. Zapomniał nas tylko o tym poinformować, że teraz kontakt będzie utrudniony, telefoniczno-mailowy. Taki chochlik ! :)
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
Data dodania: 2016-09-12 13:26:26
Dokładnie u Nas tez nanosi kierownik przy odbiorze :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-13 12:53:36
Kamień spadł z serca, jednak inwestorskie "dziwactwa" są wykonalne ;)
odpowiedz
Odpowiedź do domnaprowincjii
Data dodania: 2016-09-12 13:26:29
Dokładnie tak jak przedmówcy, to nie są zmiany związane ze zmianą konstrukcji budynku czy też katu nachylenia dachu. Takie zmiany możliwe są do wykonania bez nanoszenia ich na jakikolwiek projekt, a biura projektowe zgodę na nie wydają bez żadnych opłat. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-13 13:10:04
Ehh już nawet nie wspomnę jaką belkę robiliśmy nad bramę garażową, w pięć osób nie mogliśmy do góry wciągnąć a tu jednak zwykłe okienko się pojawi :) Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do kingaigrzes
mkasia  
Data dodania: 2016-09-12 15:26:29
Nie jestem pewna, ale zmiana garażu na pomieszczenie mieszkalne musi zostać chyba przez kogoś klepnięta, gdyż jest to zmiana przeznaczenia sposobu użytkowania pomieszczenia, a to podchodzi pod jakiś paragraf i chyba jest klasyfikowane jako zmiana istotna.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-13 13:22:25
Faktycznie trochę poszperałem w googlach na ten temat i taka ustawa jest... Raczej nikomu nie wmówię, że do garażu wjeżdżam przez okno :/ Chyba pozostaje nam zadzwonić do urzędu, żeby jednak się upewnić.
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
Data dodania: 2016-09-13 13:37:57
A to czasami nie trzeba będzie pisać nowego podania z prośbą o pozwolenie na budowę? Pamiętam jak my na początku się zgapiliśmy. Chcieliśmy zrobić dom dłuższy o metr, to już trzeba było pisać nowe pismo do urzędu i czekać 3 miesiące. Troszkę inna sprawa, ale istotna.
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
natkarl  
Data dodania: 2016-09-14 09:40:31
Dżizassss! Tylko nie nowe podanie :( Kierbud nie odbiera tel, mam nadzieję że go nie wywiało jak waszego :P
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonagienia
Data dodania: 2016-09-14 13:10:14
O maj gad! na prawdę takie zamieszanie z garażem? a to teraz chcecie osobny postawić? na pewno lepiej to dopilnować, żebyście potem jakiejś kary nie płacili czy nie uzyskali pozwolenia na użytkowanie budynku.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-15 10:23:06
Tak nam się jakoś zamarzyło żeby mieć duży salon :)) Mieliśmy też problem gdzie "wcisnąć" schody, bo projekt oryginalnie ma poddasze nieużytkowe i schodów nie przewiduje a my jednak chcielibyśmy w przyszłości tą całkiem duża przestrzeń wykorzystać. Mam nadzieję, że wszystko załatwimy bez większych problemów...
odpowiedz
Odpowiedź do endo2wroclaw
Data dodania: 2016-09-15 10:50:48
Jak już się dowiecie co i jak, to dajcie znać czy ten salon może być :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-09-17 11:09:32
Ja niestety nie pomogę ponieważ mąż zajmuje się sprawami papierkowymi i tymi urzędami wszystkimi. Już nam nerwów tyle poszarpali, że też szkoda gadać a i jeszcze czekamy tak naprawdę na pozwolenie .. w ogóle strasznie zagmatwana historia u nas w której sama się gubię i czekam tylko na koniec. Mam pytanie co do projektu. Jeśli salon będzie w garażu to jak wyglądać będzie pierwotny salon ? Będzie miał inne przeznaczenie? Czysta ciekawość :) I oczywiście życzę POWODZENIA aby szybko udało się załatwić co trzeba.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-22 09:04:30
Oj tak masz rację, papierkowa robota to chyba najbardziej skomplikowana część budowy. Polskie prawo niestety jest niejasne i każdy sobie interpretuje jak chce.... A w miejscu naszego "starego salonu" nadal będzie salon tylko mniejszy, telewizorem, malutkim stolikiem kawowym i kominkiem :) "Nowy duży salon" będzie przeznaczony na większe rodzinne imprezki no i będą się w nim znajdowały schody na górę (to jedyne miejsce w którym się mieszczą) :))) Pozdrawiamy cieplutko!
odpowiedz
Odpowiedź do olinka-i-rodzinka
moniqa  
Data dodania: 2016-09-17 20:36:24
Wow, niezłe zmiany:)
odpowiedz
moniqa  
Data dodania: 2016-09-17 20:40:44
Co do zmian, u nas tez zrezygnowaliśmy z garażu ale zmiany zostały wprowadzone w projekcie jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Na pewno musicie to zmienić bo nikt wam nie odbierze budynku.Znajomy przesunął się z garażem o dwa metry (na swojej działce, daleko od granicy) ale się dopatrzyli i nie chcą odebrać.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-22 09:08:03
Dobrze, że przemyśleliście zmiany już na początku, my niestety dopiero teraz zaczynamy kombinować... Na szczęście nasz kierownik wykona zmiany:) Twierdzi, że to zmiany nieistotne i naniesie je nam na projekt :) Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do moniqa
Data dodania: 2016-09-23 13:07:31
Zazdroszczę wam samozaparcia i to że ogarniacie budowę własnymi siłami. My nie mielibyśmy czasu na to.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-28 08:44:27
Z tym wolnym czasem to niestety u nas też kiepsko, także budujemy głównie w soboty i czasami wieczorami ale naprawdę się da :) Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do indywidual1
zx41v1  
Data dodania: 2016-09-27 17:47:48
Super projekt ! Ja tak samo sie bawiłam i w paint przerabiałam ścianki okna drzwi ;) czekam na wiecej zdjeć i powodzenia ! Pozdrawiam
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-28 08:47:18
Wielkie dzięki! Mam nadzieję, że już nic nam więcej do głowy nie strzeli i zostanie tak jak jest :) Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do zx41v1

Strop zalany!

Blog:  natkarl
Data dodania: 2016-09-05
wyślij wiadomość

Udało się! Dziękujemy bardzo za trzymanie kciuków :P

W sobotę z samego rana wykonaliśmy ostatnie poprawki (zapiankowanie szczelin-prawie nic nie wyleciało, dokręcenie stempli itp.).

Pogoda w sam raz na zalewanie stropu. 9:15 nadjechała pompa :) Emocje sięgały zenitu! Zaczęło się^^

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nauczeni doświadczeniem po zalewaniu chudziaka, że "inwestorstwo" samo nie poradzi sobie z betonem, obdzwoniliśmy rodzinkę i nie zawiedli nas! W sumie nasza ekipa liczyła 7 osób :) Dziękujemy za pomoc <3


blog budowlany - mojabudowa.pl

Wypożyczyliśmy także łatę wibracyjną, tak jak podpowiadali nam tomekinatalka :) niestety okazało się, że nie działała tak jak powinna (nie trzymała obrotów) :/  Pozostało tradycyjne zbicie łaty z desek :D


blog budowlany - mojabudowa.pl

Z tych emocji zapomnieliśmy zrobić ostatecznej fotki ;) 

Zamówiliśmy 35m betonu B25. Wg projektu oraz po dodatkowym 'fizycznym' liczeniu, potrzebowaliśmy 34,1m (bez odliczania kominów, wejścia na górę). W związku z planowaną nadwyżką inwestor przygotował/ zaszalował sobie słup żeby się nadmiar nie zmarnował.

Jakież było nasze zdziwienie gdy przed przyjazdem ostatniej- czwartej gruszki do zalania została jeszcze bardzo duża część stropu... Zaczęło się nerwowe przeliczanie.... Ostatecznie starczyło "na styk"... Ostatni róg ma pewnie o 1cm mniej...

Ja się pytam: Jakim cudem? Operator tłumaczy, że to pewnie przez to, że wibrowaliśmy beton... Jak dla nas- słabe wytłumaczenie, to chyba żadna nowość, że używamy wibratora przy zalewaniu stropu....

Najważniejsze, że się udało :D Jest naprawdę świetnie:)

W związku z tym, iż pogoda tak jak wcześniej wspominałam była zamówiona, to stropik wczoraj podlewał się sam :D Ehh kto by się spodziewał, że tak nas będzie cieszyl deszcz w niedzielę :)) 

Pozdrawiamy N&K :D

19Komentarze
Data dodania: 2016-09-05 11:58:50
Cudownie! :) spisaliście się na medal :) teraz niech pogoda Wam dopisuje, niech strop podlewa się sam, a Wy gromadźcie siły na dalsze etapy :)) pozdrowionka ślę, M! :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-06 09:15:22
Oj tak jest naprawdę cudownie :))) Chcieliśmy zrobić sobie przerwę do soboty ale oczywiście inwestor nie wytrzymał i po pracy zaczął skręcać zbrojenie na wieniec ;) Pozdrawiamy cieplutko!
odpowiedz
Odpowiedź do endo2wroclaw
Data dodania: 2016-09-07 11:52:56
Bez pracy nie ma kołaczy hihi :) a Inwestor widzę nadgorliwy pracoholik :))) ale co się dziwić, na swoim to każdego gnają marzenia do pracy :))
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
jezynka  
Data dodania: 2016-09-05 14:25:38
Cudowne emocje, pamiętam jakie to szaleństwo :) Z każdym etapem jest coraz więcej tych cudownych doznań :) Piękną macie okolicę. Pozdrawiam Ania
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-06 09:17:06
Dziękujemy Aniu :)) Próbujemy was dogonić z pracami :P
odpowiedz
Odpowiedź do jezynka
jezynka  
Data dodania: 2016-09-06 15:43:11
Depczecie nam po piętach :))
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
mkasia  
Data dodania: 2016-09-06 15:59:16
Co się dziwić jak Wy budowlańcom co rusz wolne dajecie, a ekipa N&K nie odpuszcza ;)
odpowiedz
Odpowiedź do jezynka
jezynka  
Data dodania: 2016-09-06 17:58:29
Nasi maja tak napięte grafiki,że zagonić na budowę ciężko :P Chłopaki są rozchwytywani zarówno Ci od murowani jak i Ci od dachu :P
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
natkarl  
Data dodania: 2016-09-07 09:33:36
My- ekipa "od wszystkiego" jak wyrobimy plan u nas, to wpadniemy jeżynkom pomóc ;))
odpowiedz
Odpowiedź do jezynka
Data dodania: 2016-09-05 14:33:16
Super, gratulacje!!! Satysfakcja z pewnością ogromna. Teraz to już z górki ;)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-06 09:18:52
Satysfakcja nie do opisania! W końcu nie musimy chodzić po tej stercie drutów :) Ps. Dwie pary trampek przy tym "zajechałam" ;)
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikamilares2
mkasia  
Data dodania: 2016-09-05 14:34:42
A beton z kosza wybierali czy spisali na straty? ;)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-06 09:20:47
Gdyby nie 0,2m z kosza to pewnie betoniarka poszłaby w ruch :) Wysypali nam resztę na folię i wiadra poszły w ruch:D
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
Data dodania: 2016-09-05 15:53:44
Brawo ! teraz pielęgnujcie, żeby żadnych rys nie było. U nas 0.5m3 weszło więcej niż wynikało z projektu
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-06 09:23:46
Lekkie "ryski" mamy ale to podobno normalne (mam nadzieję). Na szczęście pogoda nas rozpieszcza i strop podlewa się sam :) Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do modenatarnow
spidi  
Data dodania: 2016-09-05 16:03:47
było wyzwanie, spisaliście się na medal, gratulacje :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-06 09:40:47
Bardzo dziękujemy za miłe słowa :)
odpowiedz
Odpowiedź do spidi
Data dodania: 2016-09-06 20:45:52
Idealnie! Gratulujemy i pozdrawiamy !
odpowiedz
Data dodania: 2016-09-08 10:05:49
Cudownie! Gratulujemy!
odpowiedz

Prawie zazbrojeni :)

Blog:  natkarl
Data dodania: 2016-09-01
wyślij wiadomość

Po urlopie, pełni sił i pozytywnej energii skręcamy a właściwie już kończymy :)

Stali jest naprawdę ogromna ilość! Zbliżamy się do zalewania :D JUPIIII!!!!

KierBud był... oglądał... patrzył...i... wszystko ok :) Oczywiście mówiliśmy mu, że jeszcze "kilka detali" mamy do dokończenia... 

Uświadomil nas także, że użylibyśmy o tonę stali mniej gdybyśmy dokładnie spojrzeli na projekt (a może po prostu umieli go czytać) :P Wszystko robiliśmy z pręta fi 12, wg projektu wystarczyło w poziomie fi12 a w poziomie fi 6 . Jednak nie traktujemy tego jako "wtopy" a raczej cieszymy się, że strop będzie mocniejszy :)

Tak się prezentował na dzień wczorajszy:)blog budowlany - mojabudowa.pl

 To żółte coś -to wąż. 

Zaczęliśmy deskować jakiś miesiąc temu, jest cieplo więc codziennie podlewamy. Niestety część desek już się trochę powyginała a szczeliny coraz większe...

blog budowlany - mojabudowa.pl

No i dochodząc do sedna, naajważniejszy HOT NEWS: w sobotę zalewamy :D

Musimy wszytko dokończyć, już nie ma odwrotu - beton zamówiony!

Pozdrawiamy N&K :)

12Komentarze
Data dodania: 2016-09-01 15:22:01
Pięknie!! Strop to taki mały daszek :D :D Będziecie mieli gdzie schronić się przed deszczem, a pomieszczenia nabiorą "profesjonalnego", domowego wyglądu :P:P a stali naprawdę meeega dużo! Szacun za wykonanie tak ogromnej pracy zbrojarskiej :D Super, że będziecie mieli solidniejszy strop, nic tylko się cieszyć! Pogoda ma być w najbliższych dniach bardzo fajna, więc pewnie bez problemów zalejecie stropik :)) pozdrawiamy cieplutko!
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-02 08:53:19
Już naprawdę nie możemy się doczekać :) W końcu nie będzie nas tak bardzo zalewać! No i mam nadzieję, że pomieszczenia będą "większe" po usunięciu stempli:) Pogodę też sobie "zamówiliśmy" :P Pozdrawiamy :)
odpowiedz
Odpowiedź do tomekinatalka
mkasia  
Data dodania: 2016-09-01 19:57:44
Życzę pogodnej soboty. Widzę, zen noe.masz takiej traumy po zbrojeniu jak ja :p Trzymam kciuki! :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-02 09:38:42
Urozmaicam sobie (skręcam, podkładam dystanse, tnę, mierzę) w innym wypadku można by było zwariować :P Pozdrawiamy :)
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
Data dodania: 2016-09-01 21:23:58
zbrojenie
witajcie:) można wiedzieć ile wyniosło was zbrojenie tzn zakup prętów? - mamy taką samą powierzchnię zabudowy i powoli zbliża się temat stropu... obawiam się ze to duży wydatek... pozdrawiam
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-02 09:52:36
Hejo :) Niestety muszę przyznać, że strop jest bardzo drogi. Prętów fi12 użyliśmy około 4,5t (do tego dochodzi drut wiązałkowy, strzemiona itp.). Za stal po mega rabacie bo brat inwestora ma hurtownię budowlaną zapłaciliśmy około 7tys. Do tego dochodzi jeszcze koszt betonu, u nas 35m to będzie pewnie kolejne 7tys. W przyszłym tyg. zaktualizuje koszty to będziecie mogli sobie zajrzeć :) Pozdrawiamy i życzymy postępów!
odpowiedz
Data dodania: 2016-09-02 11:22:36
koszty
tak się spodziewałam, niestety strop monolityczny kosztuje... Teriva pewnie tańsza ale cóż, trzeba płacić....:) dziękuję za odp:)
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
natkarl  
Data dodania: 2016-09-02 13:56:22
Nie ma sprawy:) na przyszłość służymy pomocą
odpowiedz
Odpowiedź do groszekwiekszy
Data dodania: 2016-09-02 11:28:31
Dżizas, jaka poważnie zacna kratownica! :))) pogratulował! pogratulował! chylę czoła Waszej pracowitości, zawziętości, determinacji i kunsztowi :) jest moc!!! :) trzymam kciukasy na sobotnie wylewki, nie może być inaczej, jak bardzo dobrze! :) Pozdrowionka :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-09-02 14:07:55
Na dzień dzisiejszy kratownica jeszcze zacniejsza :P Jutro wstawię fotki wersji ostatecznej :D Jak tyle osób trzyma za nas kciuki to nie może być inaczej jak tylko bardzo dobrze :))
odpowiedz
mkasia  
Data dodania: 2016-09-02 14:09:35
Rodzi się pytanie, jak budować u siebie trzymając kciuki za innych ;)
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
Data dodania: 2016-09-02 14:23:23
Hihi :) dobre pytanie :)))) to ja tak mentalnie zatem trzymam kciukasy i wysyłam pozytywne wibracje :P
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia

Zbroimy się :)

Blog:  natkarl
Data dodania: 2016-08-24
wyślij wiadomość

Tak więc kochani stal poszla w ruch!

Duuuuuużo stali... oj będzie mocny ten nasz strop :)

Oczka mamy różnych rozmiarów a miejscami nawet 5x20... także kręcenia jest bardzo dużo na naszych 170m :P

Tak się prezentują początki :)blog budowlany - mojabudowa.pl

Zdjęcia nie do końca aktualne bo sobotnie a codziennie coś się dzieje :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

No i niestety po raz pierwszy daliśmy ciała... Zaraz po otrzymaniu pozwolenia na budowę składaliśmy wnioski o wszystkie możliwe przyłącza w tym - prąd. Jeszcze w listopadzie dostaliśmy list z umową. Montaż skrzynki miał się odbyć w lipcu tego roku po wpłaceniu 800zł oczywiście... Prąd "pożyczamy" od rodziców z domu obok więc jakoś specjalnie nam na nim nie zależało i... ZAPOMNIELIŚMY O TYM! Nie wplaciliśmy kasy... i co najgorsze- nie odesłaliśmy podpisanej umowy... ale z nas dzięcioły :P 

W tym tyg. odesłaliśmy umowę i zobaczymy co z tego wyniknie... Nie spieszy się nam bo nie chcemy prądu budowlanego ale bylibyśmy spokojniejsi gdyby skrzynka już stała.

Ps. W weekend inwestorstwo udaję się na 2-dniowy urlop planowany od początku wakacji i wielka radość przeplata się z wyrzutami sumienia 'ile to byśmy zbrojenia skręcili przez całe dwa dni' ! Ach tak to już chyba z nami Bobami już jest :)))

Pozdrawiamy N&K :)

15Komentarze
Data dodania: 2016-08-24 11:16:21
hihi zdarza się w natłoku tylu myśli o czymś zapomnieć :D Pięknie u Was to wygląda! A inwestorom się należy odpoczynek :) My też wyruszamy nad Bałtyk ale w niedzielę na rybkę z morza już o niej śnię..:)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-26 09:11:19
Coraz więcej obowiązków, decyzji także pewnie jeszcze nie raz coś zapomnimy ;) Życzymy udanego urlopu :))
odpowiedz
Odpowiedź do olinka-i-rodzinka
Data dodania: 2016-08-24 11:40:18
Z prądem popełniliśmy dokładnie ten sam scenariusz :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-26 09:12:37
Ooo nie jesteśmy sami :P I jak to się u was rozwiązało?? Znowu czekaliście na nową umowę?
odpowiedz
Odpowiedź do amarylisw
Data dodania: 2016-08-24 21:07:58
No no no :)))) żelastwa co nie miara na tym Waszym domku :) żadne bomby, trąby i inne takie już Wam nie groźne będą :) Co do prądu, to trzymam kciuki za sukces! :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-24 21:08:40
P.S. No i udanego wypoczynku Wam życzę! :)) odpocznijcie ciut również za nas :)))
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-26 09:18:29
Hehe dziękujemy bardzo :) Ps. Mam nadzieję, że przez nasze "gapiostwo" nie będzie trzeba podpisywać nowej umowy...
odpowiedz
Odpowiedź do endo2wroclaw
Data dodania: 2016-08-25 07:30:14
Robota nie ucieknie, a urlop zaczerpnięcie oddechu i regeneracja sił bezcenne.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-26 09:21:14
Trochę rozprostujemy kości po tym ciągłym skręcaniu. Mam nadzieję, że w przyszłym tyg uda się zalać także nowe siły się przydadzą:)
odpowiedz
Odpowiedź do janoszku
Data dodania: 2016-08-25 10:05:51
O ja! A czemu musieliście zapłacić najpierw te 800 zł?po to, żeby tą skrzynkę właśnie zamontowali? Ile się u was czeka na przyłącze?
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-26 09:40:15
W listopadzie zeszłego roku dostaliśmy umowę na przyłącze a lipcu mieli nam je robić czyli 9msc :/ my tej umowy podpisanej nie odesłaliśmy i teraz w sumie nie wiadomo co dalej.... czekamy... Za 800zł wpinają się do przyłącza sąsiada, ciągną kabel jakieś 10 metrów i stawiają skrzynkę... Reszta należy już do nas:) Inwestor- elektryk nie może się już tego doczekać :P
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonagienia
Data dodania: 2016-08-26 12:26:12
Wcale się nie dziwię, że Inwestor niecierpliwy. Sama nie mogę się doczekać naszej skrzyneczki (kiedy to nastąpi? hmmm nie wiadomo). Fajnie by było już korzystać ze swojego przyłącza, a nie na żebraka codziennie czołgać się z przedłużaczem do sąsiada :) (oczywiście płacimy mu haracz za to co zużyte :)).
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
Data dodania: 2016-08-26 09:17:37
Pięknie :)) Co do urlopu, to znam ten ból - człowiek sobie myśli ile, by podziałał...ale dzięki takiej przerwie nabierzecie sił do dalszej pracy i sprawniej pójdzie! A jeśli chodzi o prąd, to nie przejmujcie się, myśmy składali papiery w czasie, kiedy jeszcze nie dokładali umowy do warunków przyłącza i nikt nas nawet nie poinformował, że taką umowę zrobić trzeba :P poszliśmy dopiero dwa tygodnie temu do Taurona i dopiero teraz mają nam tę umowę przysłać. Ponoć około miesiąca się czeka na pocztę. A co do okresu oczekiwania na przyłącz, to nie wiem jak u Was, ale nam powiedzieli, że jak już podpiszemy umowę, to możemy się ich spodziewać na wiosnę przyszłego roku, albo jeszcze w zimie tego roku, jeśli będzie łagodna oczywiście :) i opłata ma być uiszczona dopiero po przyłączu... Spokojnie sobie zdążycie, lepiej Aquą się zainteresujcie, bo zazwyczaj oni robią większe problemy...jakieś projekty, cuda na kiju :P Nagadałam się :P Odpocznijcie, i myślcie pozytywnie, tak jak do tej pory :)) Kawał prac za Wami! Jesteście mega :D
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-26 10:03:36
Nawet nie wiesz jak nas uspokoiliście:) Przynajmniej na naszym mini urlopiku nie będziemy ciągle myśleć co z tym naszym prądem będzie, szczerze mówiąc zacząłem się martwić, że jakieś kary będziemy płacić za nie opłacenie tej faktury za przyłącze a tu miła niespodzianka płaci się ją później. Na szczęście wodę i kanalizę mamy już na podwórku:) Zaczynamy odliczanie 6h do urlopu :D Dziękujemy bardzo za wsparcie i pozdrawiamy ze słonecznego pomorza :))
odpowiedz
Odpowiedź do tomekinatalka
Data dodania: 2016-08-31 16:19:45
Haha! A my zalatwilismy sb w maju ekipę do tynków. Termin był zaklepany, my uradowany, a wody brak! Na szczęście sąsiad "pozyczyl". Także zawsze jest jakaś wtopa :)
odpowiedz

Teraz tylko skręcać!

Blog:  natkarl
Data dodania: 2016-08-16
wyślij wiadomość

Czas leci tak szybko... postępy są i bardzo cieszą ale jest niepokój, że przed śniegami nie zdążymy z dachem (no chyba, że w tym roku znowu zima okaże się łaskawa :P ) ....

No i proszę, my też mamy już swój piękny  stalowy las :D

Dom- sektor I

blog budowlany - mojabudowa.pl

Dom- sektor II

blog budowlany - mojabudowa.pl

Dom- sektor III (wiecznie zalany)

blog budowlany - mojabudowa.pl

No i tutaj nasz piekny "Słoneczny" w całej okazałości :P

blog budowlany - mojabudowa.pl

Na cały dom użyliśmy prawie 300 stempli! 

W tym tygodniu zabierzemy się za skręcanie zbrojenia ^^

Widać na fotkach, że drzewo trochę przeschło i zaczęły robić się szpary. Jak sobie z nimi poradzić, żeby zbyt dużo betonu nie przelatywało?? Wystarczy pianka?

PS. Kierbud zgodził się na nadciąg w salonie (zamiast podciągu) jupii !!

Pozdrawiamy N&K :)


13Komentarze
mkasia  
Data dodania: 2016-08-16 09:35:27
My daliśmy pod zbrojenie folię budowlaną. koszt stosunkowo niewielki a przynajmniej nic nie kapało i odzyskaliśmy deski, które służą jako podłoga na stryszku. Super, że udało się z tym nadciągiem :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-17 08:20:35
Dziękujemy za radę, na was zawsze możemy liczyć! Skonsultowałem ten pomysł ze szwagrem i twierdzi, że beton jest wtedy gładki i słabo trzyma się tynk, chyba że ktoś robi podwieszane... Musimy jeszcze sprawę przemyśleć :) Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
mkasia  
Data dodania: 2016-08-17 08:57:03
Tak, tak,jeżeli ktoś robi normalne sufity a nie podwieszane, to folia raczej odpada :)
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
Data dodania: 2016-08-16 09:40:03
Cudowni jesteście! Kawał pracy za Wami, wielki szacun! Co do drewna i szpar, to pianka powinna wystarczyć, myśmy wszystkie szpary przy zalewaniu wieńcy i podciągów itd. pianowali obficie i wyszło ekstra :) z tym że nie robiliśmy stropu monolitycznego, tylko terivę, ale piana jest bardzo mocna i świetnie zatrzymuje betonowe wycieki. Ooo, ale pomysł mkasi jest jeszcze lepszy! Miłego skręcania zbrojenia :)) i ekstra, że z nadciągiem się udało!
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-17 08:32:45
Faktycznie kawał roboty za nami ale jak wczoraj rozrysowaliśmy sobie na deskach pręty to normalnie szok! Chyba do października będziemy to skręcać :P Teraz już nie ma odwrotu, na terivę za późno ;) Dziękujemy za rady i miłe słowa :)
odpowiedz
Odpowiedź do tomekinatalka
Data dodania: 2016-08-16 12:08:13
Wow! Stalowy las! :) pięknie, jak w Mad Maxie się czuję :))) zdążycie do śniegów, toż to sierpnia połowa :D P.S. Wy też czujecie nieubłaganie nadciągającą jesień?? Pozdrawiam i kciuki zaciskam za pomyślność planów :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-17 08:37:54
Hehe Mad Max jak nić :D Niestety jesień odczuwamy przede wszystkim po długości dnia... Nie da się już pracować do 22 bo ciemno (i zimno) :/ Ale masz rację jeszcze się wrzesień nie zaczął więc nie ma co panikować :P Pozdrawiamy!
odpowiedz
Odpowiedź do endo2wroclaw
Data dodania: 2016-08-16 21:30:16
Pięknie, u Was ciągle postępy. Życzę żeby zima była łaskawa,a po zimie przyszła szybko wiosna ( może być w lutym):p.
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-17 08:41:48
Mam nadzieję, że będzie łaskawa i nie będziemy musieli jak "bałwany" robić dachu :)
odpowiedz
Odpowiedź do domnaprowincjii
sylwaww  
Data dodania: 2016-08-16 22:20:18
Gratuluję postepow :) i trzymam kciuki żebyście zdążyli z dachem przed śniegiem :)
odpowiedz
natkarl  
Data dodania: 2016-08-17 08:43:34
Dziękujemy bardzo:)
odpowiedz
Odpowiedź do sylwaww
Data dodania: 2016-08-16 23:48:56
Postępy na budowie widać ! :) U nas las drewniany, luki w stropie na terivie murarze robili pianką, nic nie przeciekało, chociaż przez dziurę na schody przy deszczu też mieliśmy trochę zalane, ale czekamy na daszek na Guliwerku :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-22 10:54:41
Cudnie się prezentuje! Chciałabym już u siebie widzieć podobny stan ale faktycznie jeszcze trzeba zaczekać u nas.
odpowiedz
natkarl
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 47274
Komentarzy: 490
Obserwują: 66
On-line: 9
Wpisów: 42 Galeria zdjęć: 152
Projekt DOM PRZY SŁONECZNEJ 7
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Pomorskie
ETAP BUDOWY - IV - Dach
ARCHIWUM WPISÓW
2017 marzec
2017 luty
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty

OBECNIE NA BLOGU
5 niezalogowanych użytkowników